יום שישי, 12 באפריל 2013

אתניקס - יחד צלצול להורדה

לרגל יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל יזמה רשת גימל בשיתוף להקת אתניקס הקלטת שיר חדש "יחד".
הפנייה ללהקת אתניקס לקראת יום העצמאות נעשתה על רקע היותה זה שנות דור להקה נערצת בציבור הישראלי על גווניו - בני כל הגילים, העדות והמגזרים. יש זהות בין ערכי הלהקה לערכי קול ישראל - תחנת הרדיו ממלכתית המשדרת לכל ישראל ב – 8 רשתות רדיו ובשפות רבות.
ד"ר מיכאל מירו, מנהל קול ישראל: "היוזמה לשיר באה מתוקף היותה של רשת גימל הבית של המוסיקה הישראלית ותפקידו של השידור הציבורי לשקף ולקדם את היצירה הישראלית".
זאב נחמה, סולן להקת אתניקס: "שיתוף פעולה בין רשת גימל שמלווה שנים ארוכות את להקת אתניקס. דווקא בימים האלה חשובה תחושת האחדות, היחד, אנחנו חוגגים למדינה 65 שנה, זו מדינה של מיזוג עמים וכולנו חיים פה - ותיקים וחדשים, זו מדינה שמדברים בה הרבה שפות אבל השפה הרשמית שלה היא העברית ולכן בחרנו לשלב את מסר האהבה בארבעת השפות הנפוצות ביותר בישראל המסמלות את המיזוג הקסום הקיים פה : אמהרית, ערבית רוסית וכמובן עברית. בסופו של יום כולנו מדברים אותה שפה ושואפים לאותו דבר, למילה טוב, מחשבה טובה ומעשה טוב".
השיר "יחד" מייצג את קיבוץ הגלויות ואת השאיפה לדו קיום בחברה הישראלית. מילה טובה, מחשבה טובה, מעשה טוב, זה המוטו של להקת אתניקס שתורגם בשיר לשלוש שפות: אמהרית, רוסית וערבית.
משתתפים בו שדרי קול ישראל במגוון שפות: טטיאנה בֶּרְסְקִי, עיתונאית ברק"ע (רשת קליטת עליה) – (רוסית), אלעזר רחמים, עורך ומגיש חדשות ותכניות אקטואליה – (אמהרית) ומוחמד בָּקְרִייֶה, מגיש יומנים ותכניות אקטואליה בקול ישראל בערבית – (ערבית).


מילים ולחן: זאב נחמה.
עיבוד והפקה מוזיקלית: יורם פויזנר.


אתניקס - יחד צלצול להורדה